Til hovedinnhold arrow-right arrow-left arrow-down arrow-up linkedin file-o file-pdf-o angle-down angle-up angle-right angle-left twitter facebook paper-plane google-plus
Oslokontoret til DeBank: Øystein, Kroken, Fredrik Alveberg, Paal G. Werpen, Hege Grønnhaug og Magnus Myrset.

Rask tilgang til penger og enkle løsninger har slått an i markedet.

Ansetter flere rådgivere på Oslo-kontoret

To nye rådgivere skal ta unna for stor vekst. Etterspørselen etter fakturakjøp har skutt i været etter sommeren.

Mye har skjedd siden Oslo-kontoret til DeBank åpnet for halvannet år siden. Det er tydelig at rask tilgang til penger og enkle løsninger har slått an i markedet, for nå står kundene i kø. Fra å være to ansatte ved oppstarten, er det nå fem rådgivere tilknyttet kontoret som står til tjeneste for næringslivet på Østlandet. De ferskeste på laget er Paal G. Werpen og Øystein Kroken. Selv om de er ferske i DeBank, er dette to rådgivere med lang og bred erfaring fra ulike stillinger innen bank og finans. De står nå klare til å hjelpe bedrifter som skal vokse eller som trenger å styrke likviditeten.

Werpen har tidligere jobbet med factoring i et større europeisk finansieringsselskap og vet hvor viktig likviditet er for at en bedrift skal lykkes. Hans erfaring er at mange bedrifter venter alt for lenge før de innser at de trenger tilførsel av likviditet.

– Som et resultat av dette kan betalingsanmerkningene begynne å renne på og da kan det i mange tilfeller være vanskelig å få finansiell hjelp. Slik er det heldigvis ikke i DeBank, sier Werpen.

– I tillegg til å tilby tradisjonell factoring, tilbyr vi også fakturakjøp. Og det geniale her er at risikoen ligger på kunden som skal betale. Så lenge sluttkunden er kredittverdig er altså ikke soliditeten til fakturautsteder like viktig. Dermed er det mye lettere å hjelpe bedrifter som ellers ville fått nei.

Kroken har gjennom sin erfaring med equipment leasing i en større nordisk bank god kjennskap til utfordringene mange bedrifter sliter med.

– Vi ser at mange opererer med lang kredittid, spesielt innen bygg og anlegg. Når denne kredittiden i tillegg ikke overholdes, blir det tøft å overleve som liten leverandør, sier han.

– Norge er et land som er i konstant utbygging, det er bare å se hvor mange gravemaskiner og heisekraner som står overalt. Flere av disse entreprenørene kunne tatt flere og større prosjekt om de hadde solgt fakturaene fortløpende. Fakturakjøp er som en turbo for virksomheten. I tillegg til at likviditeten blir bedre, kvitter bedriften seg med kredittrisiko og kan vokse enda raskere, avslutter Kroken.

Oslokontoret til DeBank: Øystein, Kroken, Fredrik Alveberg, Paal G. Werpen, Hege Grønnhaug og Magnus Myrset.

Brenner for å hjelpe bedrifter med å lykkes

Leder for bankens satsning i Oslo, Magnus Myrset, tror det vil bli travelt framover.

– Bransjens driftigste rådgivere, Hege Grønnhaug og Fredrik Alveberg, har banet vei det siste året, og den gode innsatsen som er lagt ned ser vi nå begynner å bære frukter, sier han og fortsetter: – De positive tilbakemeldingene vi får fra kundene gjør at jeg gleder meg til å fortsette dette eventyret. Jeg brenner for å gjøre en forskjell for alle de unike bedriftene her til lands, og når kundene møter meg med en klem eller klapp på skuldra, da skjønner jeg at vi gjør noe riktig. Selv om digitaliseringen har kommet langt i 2018 er vi fortsatt mennesker som hjelper mennesker. Når kundene sier at de takket være vår hjelp har sikret arbeidsplassene til sine ansatte og kan bruke all energi på å nå sine mål, blir jeg stolt av å jobbe i DeBank, avslutter Myrset.

DeBanks to nye rådgivere i Oslo

Så enkelt fungerer det

  • Du sender originalfaktura til oss.
  • Vi videresender fakturaen til mottaker.
  • Du har pengene på konto innen 24 timer.
  • Ingen binding, og du trenger ikke bytte bank.

Finn ut om fakturakjøp passer for deg

KONTAKT OSS

Les mer om fakturakjøp her.