Til hovedinnhold arrow-right arrow-left arrow-down arrow-up linkedin file-o file-pdf-o angle-down angle-up angle-right angle-left twitter facebook paper-plane google-plus
Portrett av Anders Eriksrud. Sort bakgrunn, klart blikk, skallet, sort genser.

– Fordelen med fakturakjøp er at vi får inn pengene med en gang.

Får råd til å vokse med fakturakjøp

Anders Eriksrud og Øystein Gjersøe drømte om å skape en kul arbeidsplass. Nå har de 18 ansatte og fortsetter å vokse – med bittelitt hjelp.

– Det er ikke noe mål i seg selv å bli størst mulig, men når vi vokser som en konsekvens av at vi er gode og har suksess, så er det selvsagt veldig bra, sier daglig leder Anders Eriksrud i VinnVinn Reklame AS.

Stor økning i lønnskostnader

Sammen med partner Øystein Gjersøe satser Eriksrud på produksjon av nettsider, nettbutikker, film, foto og grafiske tjenester. Siden de startet mediebyrået i Trondheim i 2014 har staben økt fra 5-6 ansatte til 17. Da er det klart at utgiftene også øker merkbart.

– For oss er det lønn som er den store kostnadsposten. Selv om driften går bra, er det ikke alltid at kundene våre betaler når de skal, og da kan det gå utover likviditeten. Og det er jo nettopp der de fleste små og mellomstore bedrifter møter på utfordringer, sier Eriksrud.

For VinnVinn Reklame AS ble løsningen fakturakjøp hos DeBank.

– Fordelen med fakturakjøp er at vi får inn pengene med en gang. Det gjør at vi kan senke skuldrene og fokusere på det vi skal gjøre. Vi har sett litt på lignende tjenester i andre banker også, men det fine med DeBank er at de er så fleksible og tilpasser løsningen til våre behov, sier han.

Portrett av Anders Eriksrud. Ute, lys bakgrunn, klart blikk, skallet, sort genser.

Mer tid til kjerneoppgaver

Og nå er VinnVinn Reklame AS også i ferd med å inngå en factoringavtale som lar DeBank ta over fakturaadministrasjonen, slik at de selv får frigjort mer tid til kjerneoppgaver.

– Vi er veldig spente på å gå i gang med factoring, og jeg har i alle fall en forventing om at det skal lette min arbeidshverdag, sier Eriksrud.

Og det kan være greit. Med stadig mer å gjøre – og et større spekter av tjenester – er VinnVinn i ferd med å gå gjennom et aldri så lite identitetsskifte. Det er også en av grunnene til at de nettopp skiftet navn fra Call2Action til VinnVinn Reklame.

Her kan du lese mer om hvordan fakturakjøp og factoring kan bedre likviditeten.

Portrett av Anders Eriksrud. Inne ved kontorpulten, skallet, sort genser.

Skal fortsette å vokse

– Vi er i ferd med å bli et fullskala reklamebyrå som kan tilby de fleste tjenester. Kjernekundene våre til nå har vært små og mellomstore bedrifter, og de er fortsatt viktige for oss. Men vi ser at størrelsen på kundene også vokser i takt med at vi blir større, og da var det tide å få et navn som passet oss bedre, sier Eriksrud.

Planen er å fortsette å vokse så lenge det er hensiktsmessig. Men enda viktigere er det å skape en ”likandes” arbeidsplass.

– Til nå har vi vokst med 30-40 % i omsetning hvert år, og den den takten skal vi fortsette med. Men det aller viktigste er å skape en kul arbeidsplass. Et sted vi liker, og de ansatte liker og hvor vi gleder oss til å gå på jobb hver eneste dag, avslutter Eriksrud.

Portrett av Anders Eriksrud. Utendørs med dus trebakgrunn, vinter, skallet, sort genser.

Vil du vite hva vi i DeBank kan gjøre for din bedrift?

Ta gjerne kontakt med oss på 48 50 91 00.

Mer lesestoff