Til hovedinnhold arrow-right arrow-left arrow-down arrow-up linkedin file-o file-pdf-o angle-down angle-up angle-right angle-left twitter facebook paper-plane google-plus

– De store bankene distanserer seg mer og mer fra kundene sine.

– Vi skal aldri slutte å snakke med kundene våre

Små og mellomstore bedrifter utgjør 98 % av markedet, men føler seg ofte uønsket av banken sin. Det vil DeBank gjøre noe med.

– De store bankene distanserer seg mer og mer fra kundene sine, sier Camilla Sagmo Voje.

Hun er operasjonell leder i DeBank, og spesielt opptatt av de små og mellomstore bedriftene. De som utgjør selve ryggmargen i norsk næringsliv, men som aldri blir invitert til å spise kirsebær eller drikke champagne med de store. Det er for så vidt ikke så mye champagnedrikking som kunde i DeBank heller, i alle fall ikke ennå. Men du skal føle deg verdsatt, og du skal bli sett – uansett størrelse, lover Sagmo Voje:


– Vi vet at flere av de disse bedriftene ikke en gang får en fast rådgiver å forholde seg til i mange banker. I stedet blir de henvist til et kundesenter. Slik er det ikke hos oss, vi skal aldri slutte å snakke med kundene våre.

Kom gjerne innom oss på storhusholdningsmessen på Hamar 25. – 26. oktober.

Bryr seg om de små

Etter 13 år i bransjen med fordringsfinansiering som fagfelt, vet banklederen hvor skoen ofte trykker for de små og mellomstore bedriftene. Du har de som begynner å gå godt, men ikke har råd til å ta de investeringene som kreves for å fortsette å vokse. Eller de som har store utlegg, og som må vente lenge før pengene kommer inn. Det er mange grunner til at bedrifter trenger hjelp til å bedre likviditeten i perioder, men mange vet ikke hvilke muligheter som finnes. 


– Det gjelder spesielt de bedriftene som ikke er så store at de har egne økonomiavdelinger. Vi ønsker å være der for disse bedriftene og finne løsningene som kan hjelpe dem.

Oslokontor i sterk vekst

At det er behov for løsningene DeBank kommer med, har oslokontoret merket spesielt godt. Siden åpningen i mars har de hatt hendene fulle.

Nå har de akkurat ansatt en ny rådgiver – og ser ikke bort fra at det kan bli behov for flere.

– Ja, vi har hatt mye å gjøre helt siden oppstarten, og merker at kundene våre også tipser videre om oss til sine kjente. Vi ser at vi selger mye på relasjon, forteller avdelingsleder Magnus Myrset.

Ønsker du å vite mer om hva vi kan gjøre for din bedrift?


Ta en prat med oss om factoring og fakturakjøp.

Kontakt oss


Personlig bank


Han tror DeBank sin personlige stil og evnen til å få på plass løsninger kjapt har vært avgjørende for veksten. 


– Kundene våre trekker fram den personlige servicen de opplever, og at vi er så små at vi tar oss tid til å møte kundene fysisk. Hos oss får alle samme oppmerksomhet uansett om de er små eller store, sier han, og legger til: 


– Vi hadde faktisk en kunde som tok kontakt fordi han regnet med at han fikk mer oppmerksomhet hos en liten og nystarta bank. Og det stemte jo!