Til hovedinnhold arrow-right arrow-left arrow-down arrow-up linkedin file-o file-pdf-o angle-down angle-up angle-right angle-left twitter facebook paper-plane google-plus

Blir du swipet til venstre i banken din?

Gratulerer, da har du fått navnelappen SMB

En lettvint swipe til venstre og du er kategorisert som SMB. I mange tilfeller er det ok. I noen tilfeller når du trenger individuell behandling, er det ikke fullt så greit.

Den o, store SMB-båsen

Går du rundt og tenker på din bedrift som SMB? Tvilsomt. Likevel er det den kategorien bankene vil sette deg og 98 % av norsk næringsliv i. Kanskje ikke så rart når EUs definisjon på små og mellomstore bedrifter er bedrifter med under 250 ansatte og en årlig omsetning under 50 millioner euro. Det sier seg selv at mange passer inn i denne båsen. SMB-båsen. Norge har ikke engang en egen definisjon på SMB.

Definisjon for definisjonens skyld

Hva om alle skulle gått i samme skostørrelse bare fordi vi har føtter som er innenfor 98 % av normalen? Det hadde jo ikke gått. Men at det er føtter vi er utstyrte med, det er helt korrekt. Så gjelder det å finne riktig sko til din fot. Eller riktig løsning for din bedrift. Det er ikke definisjonen det er noe feil med. Men det er ikke ok om det fører til forhåndsdefinerte løsninger.

Ingen merkelapper

Her i DeBank kommer kundene først, og kategoriene etterpå. Sånn må det være i en bank som lager løsninger som passer kundene og ikke omvendt. Vi henger deg verken opp på veggen, eller presser deg inn i et hjørne. Vi forsøker å finne løsninger. Det er ikke kun et klikk, eller en swipe, til høyre eller venstre. Det er du som er viktig, ikke vi. Hver bedrift må forstås unikt.

Blir du swipet til venstre i banken din?

Sjekk oss. Vi sjekker om du har riktig bedriftsfinansiering.

Vi liker å se mulighetene der andre bare ser risikoen.

Mer SMB-lesestoff