Til hovedinnhold arrow-right arrow-left arrow-down arrow-up linkedin file-o file-pdf-o angle-down angle-up angle-right angle-left twitter facebook paper-plane google-plus
Fredrik Alveberg, Hege-Birgitte Grønnhaug og Magnus Myrset fra oslokontoret til DeBank står ute ved Astrup Fearnley i Oslo.

– Vi kan snu oss raskt og få på plass en løsning kjapt.

– Tydeligvis truffet et behov i markedet

Siden åpningen i mars har oslokontoret til DeBank hatt hendene fulle. Nå har de akkurat ansatt en ny rådgiver – og ser ikke bort fra at det kan bli behov for flere.

Stort trykk

DeBank er en ren forretningsbank, og den eneste i Norge som har små og mellomstore bedrifter som sin målgruppe. Ifølge avdelingsleder Magnus Myrset er det stort trykk i markedet på tjenestene de tilbyr.

– Ja, vi har hatt mye å gjøre helt siden oppstarten og merker at kundene våre også tipser videre om oss til sine kjente. Vi ser at vi selger mye på relasjon, forteller han.

Magnus Myrset og Hege-Birgitte Grønhaug sitter med hver sin kaffekopp rundt et bord på kontoret. De smiler og ser i kamera.

Den store oppdragsmengden har gjort det nødvendig å ansette flere. I tillegg til avdelingsleder Myrset og rådgiver Fredrik Alveberg, er også Hege Grønnhaug nå ansatt som rådgiver på oslokontoret.

– Jeg er veldig fornøyd med den kompetansen vi har på kontoret nå. Alle tre har lang og bred erfaring fra finansieringsbransjen, sier Myrset.

Fredrik Alveberg og Magnus Myrset står ved Astrup Fearnley i Oslo. De smiler.

Personlig bank

Han tror DeBank sin personlige stil og evnen til å få på plass løsninger kjapt har vært avgjørende for veksten.

– Kundene våre trekker fram den personlige servicen de opplever, og at vi er så små at vi tar oss tid til å møte kundene fysisk. Hos oss får alle samme oppmerksomhet uansett om de er små eller store, sier han, og legger til:

– Vi hadde faktisk en kunde som tok kontakt fordi han regnet med at han fikk mer oppmerksomhet hos en liten og nystarta bank. Og det stemte jo!

Fredrik Alveberg, Hege-Birgitte Grønnhaug og Magnus Myrset fra oslokontoret til DeBank står ved en varm trevegg og har hvit skjorte på – alle tre.

Løsningsorienterte og fleksible

Som ny bank slipper DeBank også å måtte forholde seg til tungrodde og lite fleksible systemer. I stedet kan de bruke den aller siste teknologien til å skreddersy løsninger som er effektive for både banken og kundene.

– Når kundene tar kontakt med oss opplever vi ofte at det haster. Fordelen vår er at vi kan snu oss raskt og få på plass en løsning kjapt, sier Myrset, som ikke ser bort fra at de snart må ansette flere i hovedstaden.

– Vi har tydeligvis truffet et behov i markedet, og hvis den sterke veksten fortsetter så må vi kanskje se oss om etter enda flere flinke folk, avslutter han.

Ønsker du å vite mer om hva vi kan gjøre for din bedrift?

Ta en prat med oss om factoring og fakturakjøp.

Fredrik Alveberg sitter inne ved en tredisk på kontoret. Han smiler og ser i kamera.